Verkopen is noodzakelijk voor je business.
Heel veel ondernemers sukkelen hiermee, ze verkopen niet graag en ze voelen zich er niet goed bij.
Op deze manier verlies je heel veel omzet.
Er zijn uiteraard veel redenen waarom jij niet verkoopt.
In deze blog bespreken we er drie.
3 redenen waarom jij regelmatig een verkoop mist
1. Geen gevulde pipeline
Een pipeline is een verzameling van contacten die klant kunnen worden.
Het is jouw database van contacten die je verzameld hebt tijdens netwerkmomenten, op
social media of op anderen manieren.
Als deze lijst van contacten heel kort is, dan heb je ook weinig kans om te verkopen.
Zeker als je weet dat er gemiddeld maar 2 tot 3% van je contacten ooit converteert.
2. Geen verkoopskills
Heel veel ondernemers vinden dat ze niet kunnen verkopen.
Hun redenering is dat verkopen in je bloed moet zitten.
Niets is minder waar.
Verkopen kan je leren.
Verkopen is een vak.
Een verkoopgesprek volgt een bepaalde structuur.
Als je deze structuur onder de knie hebt, dan is verkopen al heel wat gemakkelijker.
3. Geen goede vragen stellen
Heel veel verkopen lukken niet omdat de verkoper vergeet te vragen naar het probleem van
de potentiële klant.
Je kent pas het probleem als je de juiste vragen stelt.
Geef de klant het gevoel dat jij zijn probleem kan oplossen.
Soms kan eenzelfde product of dienst verschillende problemen oplossen.
De klant moet het gevoel hebben dat jij als verkoper exact weet wat hij nodig heeft.
Heel veel ondernemers vergeten deze 3 zaken.
Houd hier rekening mee.
Bouw een grote lijst van contacten op
Volg een verkoopcursus
Stel goede vragen
OF
Kom naar het Business Boost Event.
Daar proef je van zowel sales als marketing.
Daar ontdek je wat jouw doelgroep nodig heeft en met welke problemen zij kampen.
www.businessboostevent.be
COMMENTS