$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Jouw marketing message in 7 stappen



  • Wat zeg je als iemand jou vraagt wat je doet?
  • Wat schrijf je in de samenvatting van je LinkedInprofiel?
  • Wat schrijf je in jouw offerte om (potentiële) klanten te overtuigen om voor jou te kiezen?
  • Hoe overtuig je mogelijke partners om samen te werken?


Overtuig met jouw marketingboodschap of marketing message.
Als deze marketingboodschap goed zit, dan gaan er deuren voor jou open.
Mensen gaan jou onthouden en goesting krijgen om met jou te werken.
Als je die boodschap goed brengt, dan gaat iedereen gegarandeerd geïnteresseerd luisteren.
De juiste personen zullen dan wel bij jou kopen.


Hoe maak je een goede marketingboodschap?

Eigenlijk is dit niet zo moeilijk.
Onderzoek de 7 vragen die je hieronder vind en combineer de antwoorden in een vlotte tekst.

1. Waarom?

Waarom doe je de dingen die je doet?
Waarom ben je ondernemer geworden?
Heb je hier ooit al eens echt over nagedacht?
Mensen vinden dit heel belangrijk. Ze zijn geïnteresseerd in de drijfveer van iemand.
Hoe meer gevoel je gebruikt om dit te verwoorden, hoe meer mensen connectie met je
willen maken.

2. Wat doe je?

Welke diensten bied je aan?
Welke producten verkoop je?
Combineer je competenties en je vaardigheden met je diensten of producten en je zit goed.

3. Wie is jouw doelgroep?

Voor wie doe je dit?
Wie is die ideale klant?
Kiezen is belangrijk.
Heel veel kleine bedrijven laten zich hier vangen. Ze willen graag zoveel mogelijk groepen
bedienen. En dat wreekt zich vroeg of laat. Je kan niet iedereen bedienen.
Wees niet bang om te kiezen.
Hoe meer afgebakend jouw doelpubliek is, hoe beter jij hen kan bedienen.
Jouw communicatie zal dan ook eenvoudiger zijn want je weet duidelijk wie je aanspreekt.

4. Wat zijn de problemen of ambities van jouw doelgroep?

Weet dat pijn beter verkoopt dan geluk.
Zoek naar hun pijn, benoem hun problemen.
Voorbeeld: Wil je een gezichtscrème of een gelaatsverzorging verkopen?
Vertel dan dat ze zich minder oud zullen voelen en dat hun huid minder getrokken zal
aanvoelen. Ze zullen er dan ook veel beter uitzien en veel complimenten ontvangen.

5. En welk antwoord/oplossing bied jij?

Omschrijf je producten of diensten op een manier dat ze bij jou willen kopen.
Communiceer resultaatsgericht.
Voorbeeld: Je verkoopt schoenen.
Vertel dan niet alleen de kenmerken van de schoen (leder, goed afgewerkt, stevige zool,
flexibel…) maar vertel ook hoe ze zich zullen voelen als ze die schoen aanhebben (meer
vrouwelijk, elegantere look maar toch gemakkelijk om dragen, professioneel, ook celebrities
kiezen voor dit merk…)
Spreek over de oplossing, de resultaten.

6. Wat maakt jouw dienst of product uniek?

Waarom ben jij anders, is jouw product anders?
Wat bied jij extra?

7. Deel jouw boodschap

Breng de boodschap.
Vertel ze op netwerkmomenten, deel ze op social media…
Zorg dat je deze boodschap ‘ademt’.
Bundel jouw antwoorden op deze vragen in een lange en een korte versie.
Soms heb je maar 30 seconden de tijd om je voor te stellen, soms krijg je meer tijd.


Hoe bouw je deze marketingboodschap op?

Ik help (doelgroep) die worstelen met (problemen) door (jouw activiteiten) zodat ze (resultaten)
kunnen bereiken.
Ik doe dit omdat ik geloof dat (jouw missie).
Ik ben uniek omdat ik (wow-factor)
Ga aan de slag.
Formuleer jouw boodschap, kauw en herkauw ze tot ze juist zit.
Oefen hardop voor de spiegel en maak ze je eigen.
Dit ben jij.


Wil je jou hierin verdiepen?
Wil je hier meer over weten?
Kom dan naar het Business Boost Event.
www.businessboostevent.be
Na deze 2 dagen staat jouw marketingboodschap op punt.

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Jouw marketing message in 7 stappen
Jouw marketing message in 7 stappen
https://i.ytimg.com/vi/zHNTCgdhyBE/0.jpg
https://i.ytimg.com/vi/zHNTCgdhyBE/0.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/03/jouw-marketing-message-in-7-stappen.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/03/jouw-marketing-message-in-7-stappen.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy