Weet jij nog wat je deed op 11 september 2001?
De dag dat de Twin Towers in New York naar beneden kwamen?
Waar was je?
Met wie was je daar?
Wat deed je?
Ik weet dat ik in een salestraining zat.
Van die training heb ik 1 ding onthouden.
De rest werd ondergesneeuwd door de gebeurtenissen die dag.
Under promise and over deliver
Als er 1 ding is dat je moet doen om van jouw prospecten en klanten ambassadeurs te maken, dan is
het under promise and over deliver.
Geef de klant altijd meer dan wat je beloofd hebt.
Geef hem meer dan wat hij verwacht.
En hij wordt een fan voor het leven, jouw ambassadeur.
Een voorbeeld:
Je wil een nieuwe website. Je hebt een goed gesprek met een webdesigner.
Hij lijkt jou en jouw bedrijf goed te begrijpen, dus je laat een offerte maken.
‘Volgende week vind je de offerte in je mailbox.’ belooft hij.
Na 4 weken, 3 sms’jes, 4 mails en 1 live ontmoeting heb je nog steeds geen offerte ontvangen.
Wil jij nog met deze persoon samenwerken?
Had hij gezegd: ‘Ik heb het nu heel druk maar binnen 4 weken heb je zeker jouw offerte.’ en
kreeg je na 3 weken al een offerte in je mailbox, dan was je waarschijnlijk heel tevreden.
Het is een heel andere benadering van dezelfde situatie.
Jij zal alleszins geen ambassadeur worden van deze webdesigner.
Hoe maak jij van jouw klant een ambassadeur?
Wat doe jij meer dan jouw klant verwacht?
Vertel het ons in een reactie.
Wil je beter worden in sales? Wil je een beter contact met je klanten?
Wil je ideeën opdoen om jouw business beter te runnen?
Kom dan naar het Business Boost Event.
www.businessboostevent.be
COMMENTS