Een partnership is een samenwerkingsakkoord tussen 2 partijen waarin een duidelijke afspraak gemaakt wordt rond het verkopen van mekaars producten of diensten.
Het is een win-win situatie voor iedereen.
Je hebt 3 soorten partnerships:
Gratis
Jij spreekt af met een andere ondernemer om mekaars diensten en producten aan te
bevelen maar niemand wint hier iets bij.
Dit is een vrijblijvend afspraak die in het begin wel interessant kan zijn, maar die snel zal
verwateren.
Ruildienst
Je maakt een afspraak: jij stuurt me X aantal klanten, ik geef jou hiervoor in ruil een coaching
van een halve dag (bijvoorbeeld)
Je ‘ruilt’ met de producten of de diensten die jij verkoopt.
Commissie
Je geeft een percentage van de verkoopprijs aan de persoon die jou de klant heeft gestuurd.
Wij zijn een voorstander van werken op commissie.
Waarom?
Geld blijft de beste motivator om iets te doen.
Ook kan je hier heel goede afspraken rond maken want het is concreet.
De beide partijen weten wat een ‘deal’ opbrengt.
Hoeveel commissie geef je?
Een vast bedrag? Een percentage?
Voor niet onlineproducten raden wij 10 tot 20% aan.
Als de producten een laag prijskaartje hebben, dan kan je een volumeafspraak maken.
Voorbeeld: Als je een klant doorstuurt die meer dan 12 flessen wijn koopt, dan geef ik jou
10% van de verkoopprijs.
Voor onlineproducten durven wij 30 tot 50% aanraden.
‘Zoveel?’ hoor ik je nu al denken.
Bij een online-verkoop heb jij meestal al het werk al gedaan.
Eigenlijk is de verkoopprijs op dat moment een groot deel van jouw winst.
Wees niet bang om royaal te zijn in het uitbetalen van een commissie.
Jouw partners helpen mee jouw business te doen groeien.
Zij zorgen ervoor dat jij kan opschalen.
Enkel zo kan een partnerschip een win-win situatie zijn voor beide partijen.
Partnerships zijn een deel van jouw sales.
Kom naar het Business Boost Event.
Leer alles over sales, marketing en nog zoveel meer op het Business Boost Event.
COMMENTS