$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

To blog or not to blog





Had je me een paar jaar geleden gevraagd “wat is een blog?” dan had ik uiteraard zeer spontaan gezegd: “een blog is een … pfff…euh…euh…..” en dan had ik waarschijnlijk iets gezegd dat er hopelijk niet ver naast zat.
Maar vandaag kan ik zonder schroom zeggen wat een blog is én vooral welk effect een blog kan hebben op jouw online visibiliteit & vooral op jouw Business.


Wat is nu een blog?
Een blog (of een weblog) is een zéér efficiënt communicatiemiddel op een website om kennis te delen, te inspireren, te motiveren, te informeren en vooral om interactie te stimuleren bij de lezers.


En wat als een klant mij vraagt: moet ik bloggen of niet?
Ik zou zeggen: kijk aandachtig naar het vervolgfilmpje en ontdek de “kracht die woorden kunnen hebben” en vooral de impact die ze kunnen hebben die tot actie kan leiden.

VIDEO: https://youtu.be/BotCiKc2zn8

Dus als een klant mij de vraag stelt: moet ik bloggen of niet?

Of anders gezegd: “to blog or not to blog, that’s the question!”
Dan denk ik dat het misschien een goed idee is om de voordelen even op te sommen van een blog op een rijtje te zet:
  • Bloggen verhoogt de website performantie: door te bloggen scoort men op Google => zeker een website met dynamische sites met een geïntegreerde, up-to-date blog.
  • Bloggen biedt een ongelimiteerde variëteit aan informatie en interesses.
  • Bloggen trekt een brede waaier aan klanten aan van overal ter wereld. Het brengt jouw website nieuwe bezoekers aan die anders misschien nooit tot bij jou terecht zouden komen.
  • Blogs worden vaak toevallig gevonden, terwijl men iets anders zocht.
  • Hetgeen je in jouw blog zet, kan voor de lezer interessant zijn, kan geciteerd worden of zelfs gedeeld worden met anderen; zelfs jaren nadat je het geschreven hebt.
  • Je ziet onmiddellijk de reacties na het plaatsen ervan en krijgt inzicht in hoe jouw blogs worden gepercipieerd door de buitenwereld.
  • Bloggen is een fantastische manier om invloed uit te oefenen als zijnde dé expert in de materie. Beetje per beetje toon je jouw klanten aan dat jij dé persoon bent die hen kan helpen met hun vraag/probleem en hierdoor win je mondjesmaat van de concurrentie. De klant krijgt een reflex om bij het product of de dienst automatisch aan jou te denken.
  • Hoe meer je schrijft, hoe beter je erin wordt.
  • Je creëert een bron van meer email contacten.
  • Aangezien het bloggen regelmaat vereist, ben je verplicht om steeds naar nieuw materiaal/informatie te zoeken die voor jouw klanten interessant kan zijn. Dit zorgt dat je zelf steeds moet nadenken over nieuwe dingen in jouw business.
  • Het geeft jou de opportuniteit om de specifieke eigenschappen van een product of een dienst vanuit een ander perspectief te bekijken. En te kijken welke impact dit heeft op de verkoop.

Als we nu terugkeren naar onze realiteit als ondernemer, weten we vandaag pertinent dat business en klanten genereren moeilijker wordt. Dat vandaag klanten werven niet meer zo gemakkelijk gaat dan vroeger, 5 of 10 jaar geleden.

Dan weten we ook dat we onze business ANDERS moeten aanpakken zodat we een hoog bereik kunnen verkrijgen met een hoge (koop) impact.
De hamvraag is en als je me dus vraagt: “to blog or not to blog for a Business?

En het antwoord is: volmondig JA !

DOEN!

Wil je de knepen van het bloggen vak leren, kom dan zeker naar ons Business Boost Event! 
Inschrijven kan hier: https://www.businessboostevent.be/business-boost-event/

>>> Of download onze gratis Blogging Toolkit hier!

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,27,events,14,faq,3,gratis,8,klanten,6,mis dit niet,74,nieuwsbrief,35,video,60,
ltr
item
Business Boost Gazet: To blog or not to blog
To blog or not to blog
https://i.ytimg.com/vi/CcPIwqjJl6Y/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/CcPIwqjJl6Y/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/06/to-blog-or-not-to-blog.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/06/to-blog-or-not-to-blog.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy