$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

De kracht van mentale sterkte





Wie slaagt er eerst?

De kracht van mentale sterkte!


Een waar gebeurd verhaal; Karina’s verhaal:

Ik was begin de 20 en studeerde aan de universiteit in Brussel. Als de les vroeg gedaan was ging ik vaak naar het centrum om te gaan winkelen.

Tijdens één van deze uitstapjes zag ik in de verte een groep van een tiental jonge mannen. Hun testosterongehalte leek hoog en ze handelden héél stoer.

Ik, jonge vrouw op hakken en met een handtas, keek snel of er een manier was om die bepaalde straat te vermijden.

Mijn mogelijke opties waren:

Optie 1: ofwel wandelde ik door de bewuste straat die zij versperden. Maar dan wist ik zeker dat ze allerlei zaken zouden roepen of me zelfs misschien zouden lastigvallen.

Optie 2: ofwel wandelde ik door de bewuste straat en maakte ik me heel klein, discreet en hopelijk onzichtbaar, zodat ik ‘onopgemerkt’ het groepje voorbij kon lopen.

Optie 3: ik nam een zijstraat, maar dat betekende dat ik een hele omweg zou moeten doen én dan nog op hakken. En daarvoor deden mijn voeten te pijn.

Optie 4: ik keerde terug, maar dan kon ik niet gaan winkelen en dit wilde ik ook dan weer niet.

Ik had wel een doel (winkelen) en uiteindelijk besloot ik om voor optie 1 te kiezen. Ik besloot om toch de weg te nemen waar dat groepje stond met (mocht ik het vergeten zijn) 10 jonge kerels met een hoog testosterongehalte en die héél stoer stonden te doen.

Ik greep mijn handtas goed vast, herinnerde mezelf eraan dat ik judo had gedaan, zocht naar al het zelfvertrouwen dat ik maar kon vinden en stond klaar voor het gevecht! Ok wie slaagt er eerst, want ik sta klaar! Kom maar op!

Met een stevige pas en extreem zelfverzekerde blik (zelfs met een tikkeltje arrogantie) liep ik richting het groepje, waarbij ik dwars door het groepje heen stapte met een blik van “moven want IK , Karina Urbina, moet hier door en niemand houd me tegen! Tot mijn grote verbazing ben ik dwars door het groepje jonge kerels heen gelopen en ze gingen zelfs mooi opzij en hebben niets gezegd, helemaal niets…

Enkele staten verder stopte ik. Ik had een fantastisch gevoel! Ik voelde me sterk, onoverwinnelijk en krachtig. Nu was IK stoer!

De moraal van dit verhaal is:

Ik had verschillende opties kunnen nemen in dit verhaal, maar toch heb ik de kracht in mezelf gevonden om voor de meest risicovolle optie te kiezen. Mijn mentale kracht was toen zo groot, dat dit zichtbaar was in mijn handelingen, in mijn algemene attitude. Het profileerde zich in een fysieke kracht!

En ik zal uiteraard ook nooit weten of het dit was of niet, en toch ben ik ervan overtuigd en wil het ook graag geloven dat het groepje deze mentale kracht en fystieke kracht heeft ‘gezien’, ‘geroken’ en ‘gevoeld’, waardoor ze me niet hebben lastiggevallen. Ik heb door mijn mentale kracht mijn ruimte opgeëist!

Dit is wat iedere persoon, iedere ondernemer moet doen!

Onthoud deze 6 tips met betrekking tot mentale kracht:

1. Twijfel nooit aan jezelf

2. Laat je nooit intimideren door anderen

3. Wees niet bang om te falen

4. Zoek naar jouw innerlijke energie en mentale kracht

5. Transformeer deze energie tot een fysieke zichtbare kracht

6. Jij bepaalt en geeft richting aan het resultaat



Mocht je weer eens twijfelen aan jouw persoon of jouw ondernemerschap: denk dan aan deze woorden van Oprah: “Whatever you fear most has no power. It is your fear that has the power.”



Nu is het aan jou…. Hoe verhoog jij jouw mentale sterkte? Heb jij tips? Laat het weten in deze community.

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: De kracht van mentale sterkte
De kracht van mentale sterkte
https://i.ytimg.com/vi/VQbtRQOuMqE/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/VQbtRQOuMqE/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/08/de-kracht-van-mentale-sterkte.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/08/de-kracht-van-mentale-sterkte.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy