$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

De klant vindt jouw prijs te hoog. Hoe reageren?




Hoe reageer je als de klant jouw prijs te hoog vindt?


‘Je bent te duur,’ zegt de klant.
Is dit terecht? Is dit de echte reden waarom de klant niet wil kopen?
De klant heeft dus bezwaren en redenen om jouw product of dienst niet te kopen.
Hoe kom je te weten wat de echte reden is waarom hij nee zegt?
En hoe buig je zijn bezwaar om?

Ik leg je in stappen uit hoe je die bezwaren kan ombuigen.
Wedden dat de klant toch toehapt?

1       Laat de klant zijn bezwaar uiten
Luister, zwijg en kijk naar mimiek van de klant.
Hieruit kan je heel veel leren.
2    
      Geef de klant gelijk, bevestig zijn bezwaar
Als jij de bezwaren bevestigt, dan neem je alle spanningen in het gesprek weg.
De sfeer van het gesprek blijft ontspannen en er is geen druk meer voor de klant.
3      
      Vraag naar de reden van het bezwaar
Vraag naar de echte reden van het bezwaar.
Waarom zegt de klant dat je te duur bent?
Is het omdat hij er het budget niet voor heeft?
Of kan hij de waarde van je product of dienst niet inschatten?
Of wil hij jou gewoon afwimpelen?
    
      Vraag door om jouw klant beter te begrijpen
Durf door te vragen.
Wat bedoel je? Heb je een oplossing voor jouw bezwaar?
Wat zou je hier wel willen voor betalen?
5     
          Werk de bezwaren weg
Ga in op de reden waarom ze niet kopen door
·         de klant op een andere manier naar je dienst of product te laten kijken
·         de klant even te vragen hoe ze zich zouden voelen als ze het toch zouden kopen
·         de klant te beloven dat hun bezwaar zeker weg is als ze kopen
·         de klant vertellen over een gelijkaardige situatie bij een andere klant die uiteindelijk wel heel gelukkig was dat hij op het aanbod inging
·         de techniek van het ‘ontkopen’ toe te passen.
‘Misschien ben je nog niet klaar om dit te kopen, misschien is het nog te vroeg voor jou…’
Wedden dat de klant zich gekrenkt voelt en toch koopt?
·         bewijsmateriaal te tonen: getuigenissen, erkenningen, garanties, cijfermateriaal,…
Uiteraard moet je aanvoelen wat in je verkoopgesprek kan werken, elke situatie en iedere persoon is anders.

Wat als de prijs echt het bezwaar is?
·         Ofwel zeg je: ‘Ik begrijp je, ik ga niet meer aandringen.’
Maar dan is het echt wel gedaan.
·         Ofwel zeg je: ‘Ik wil de prijs wel verlagen maar dan krijg je … en … er niet bij.’
De klant voelt dan dat hij bepaalde dingen uit het aanbod moet missen.
Als hij echt jouw product of dienst wil, dan wil hij alles.
·         Ofwel zeg je: Ik ga de prijs niet verlagen maar je krijgt er dit en dit bovenop.’
Geef de klant iets meer waarde. De klant apprecieert jouw geste en hapt toe.

Je kan niet altijd mensen overtuigen om bij jou te kopen maar soms kan je door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen jouw klant echt wel doorgronden.
Eens je dit gedaan hebt, dan weet je hoe je op alle bezwaren kan reageren
Succes!

Graag nog meer businesstips?
Schrijf je in voor het tweedaags event en kom alles te weten hoe jij met jouw business kan boosten.

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,15,events,8,faq,3,gratis,6,klanten,15,mis dit niet,39,nieuwsbrief,20,video,43,
ltr
item
Business Boost Gazet: De klant vindt jouw prijs te hoog. Hoe reageren?
De klant vindt jouw prijs te hoog. Hoe reageren?
https://i.ytimg.com/vi/Tw9jboDEoZM/0.jpg
https://i.ytimg.com/vi/Tw9jboDEoZM/0.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2018/12/de-klant-vindt-jouw-prijs-te-hoog-hoe.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2018/12/de-klant-vindt-jouw-prijs-te-hoog-hoe.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy