$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Gedaan met uitstelgedrag



Uitstelgedrag… wie kent het niet?

We verzinnen bewust of onbewust excuses om iets niet te doen of wel te doen.

We hebben allemaal excuses die ons ervan weerhouden onze doelen te realiseren, van implementeren, van dingen gedaan krijgen, enz.

Hoe overwin je deze excuses en overtuigingen?


Dit is een belangrijk onderwerp voor ondernemers (voor iedereen eigenlijk) en het interesseert me enorm dus heb ik er al veel over gelezen.


Ik zou je honderden ideeën en tips kunnen geven.

Maar laten we het kort houden.


Laten we ons concentreren op 3 ideeën die me hebben geholpen mijn twijfels en angsten te overwinnen om zo mijn uitstelgedrag te verslaan.


3 ideeën die me helpen in beweging te komen en dingen gedaan te krijgen.


1. Alles is relatief
Einstein zei het. Paulo Coelho ook.

Mensen vertellen me dingen als:

• Ik ben een alleenstaande moeder, dus ik kan niet ...

• Ik had een moeilijke jeugd, dus ik kan niet ...

• Ik ben te lelijk, klein, dom, zwak ....

• Ik heb het geld niet ...

• Ik heb geen tijd ...

• Ik moet dit eerst doen / bestuderen ...


Wat is jouw excuus?

Mijn antwoord hierop: "Er zijn 7 miljard mensen op deze planeet. Denk je echt dat er niet ten minste één persoon is die ergere situaties heeft meegemaakt en toch in staat was om zijn of haar dromen te realiseren, dingen gedaan te hebben, in actie kwam? ... "

Toch?


2. Jouw why / missie
Weet je nog waarom je begon als zelfstandige?

Het leven van een ondernemer is niet eenvoudig.

Dus waarom doet een mens zoiets?

Wat is jouw doel, jouw why?

Vergeet dat niet wanneer je moeilijkheden of een dipje ondervindt.

Of wanneer het kwaadaardige uitstelmonster aan jouw deur klopt.

Wil je weten wat jouw why is, dan kan je de boeken van Simon Sinek eens lezen ‘Start with why’ en ‘Find your why’.


3. 5 seconde regel
Ik vind het boek van Mel Robbin "5 second rule" geweldig.

Zo'n simpele regel.

En my God, wat een krachtige regel.

Mel zegt in haar boek dat wanneer je een voorgevoel hebt (je weet dat je iets moet doen) je snel moet handelen. Je hebt 5 seconden voordat je brein het overneemt en komt met een miljoen excuses om iets niet te doen waarvan je weet dat je het zou moeten doen.



Voorbeeld:

De wekker gaat af en je weet dat je moet opstaan, maar je hebt geen zin.

Of Je weet dat prospecten opvolgen belangrijk is voor jouw business, maar je hebt geen zin.

Of je wil al lang ‘sorry’ zeggen tegen iemand, maar je durft niet.



Wel dan heb je 5 seconden om in actie te treden én toch op te staan, toch die klanten te bellen en toch sorry te zeggen.

Dat is het geheim achter de 5 seconde regel.



Concreet:

Eenvoudig - je telt achteruit: 5 - 4 - 3 - 2 - 1 - GO.

En als je het woord GO zegt, dan ga je over tot actie.

Zo simpel is het.

Niet altijd gemakkelijk.

Maar echt eenvoudig.

Je zou het eens moeten proberen.



Wil je nog meer weten over uitstelgedrag, dan raad ik het boek van mijn buddy Karen Visser aan “Vandaag begin ik echt”.

De 3 ideeën die ik hierboven gegeven heb, komen uit mijn ervaring en mijn hart.

Wil je meer onderbouwde voorbeelden, dan is het boek van Karen een aanrader.



En nu aan jou. Dus wat is jouw excuus?

En hoe overwin je excuses? Deel het met ons. Thanks .

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Gedaan met uitstelgedrag
Gedaan met uitstelgedrag
https://i.ytimg.com/vi/oQaNaKfVZqs/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/oQaNaKfVZqs/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/06/gedaan-met-uitstelgedrag.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/06/gedaan-met-uitstelgedrag.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy