$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

6 tips voor meer zelfdiscipline



6 tips voor meer zelfdiscipline als ondernemer
Ontdek hoe je je kan motiveren en conditioneren om jouw doelen te behalen.
Heb jij ook zo van die dagen?...
Het gaat niet, je bent moe, je hebt het moeilijk om jou te concentreren en focus te houden.
Het weer is niet denderend, het regent lichtjes. Eigenlijk heb je gewoon zin om jou voor de tv neer te ploffen met een ijsje of een zak chips en naar een goede film te kijken en gewoon niets doen!  Za-lig!
Wat moet je dan doen?

Je hebt meerdere opties, waaronder deze 2:
OPTIE 1  Luisteren naar jouw lichaam en gemoedstoestand
Jouw lichaam snakt klaarblijkelijk naar rust en wil recupereren.
En als je kan en er zijn geen dringende zaken, dan geloof ik dat je dit ook gewoon moet doen.
Jouw onderneming zal niet in de rode cijfers geraken door 1 dag minder of niet te werken. En jij zal de dag erna veel meer energie en veerkracht hebben om jouw uitdagingen als ondernemer aan te gaan.
Stel nu, echter, dat het je het gevoel hebt dat het echt niet anders kan en dat je absoluut moet werken omdat een bepaald project of taak absoluut af moet, wat moet je dan doen? Wat kan je dan doen om jezelf te motiveren tot zelfdiscipline en toch aan de slag te gaan om jouw resultaten te behalen?

OPTIE 2 Tips voor meer zelfdiscipline aanleren.

Ziehier 6 bruikbare tips:
1. Visualiseer het positieve resultaat
Visualiseer welke positieve gevolgen jouw actie zullen hebben op korte en lange termijn. Bijvoorbeeld: Ik moet een blog schrijven en heb geen zin. Ik schrijf toch mijn blog en daar zal ik op korte termijn véél positieve feedback krijgen van de lezers. Op lange termijn zal het schrijven van mijn blog mijn zichtbaarheid vergroten, mij méér klanten brengen en zal mijn business exponentieel groeien.

2. Visualiseer het negatieve resultaat
Visualiseer welke negatieve gevolgen, van het niet nemen van jouw actie, er zullen zijn op korte en lange termijn. En dramatiseer deze. Associeer deze met een ondraaglijke pijn.
Bijvoorbeeld: Ik moet een blog schrijven en heb geen zin. Dus doe ik het niet. Ik schrijf mijn blog niet en binnen een aantal weken wéér eens niet en dan nog eens niet. Beetje per beetje zullen mijn lezers afhaken om zich tenslotte volledig af te melden van mijn nieuwsbrief. Op lange termijn zal dit een impact hebben op mijn business omdat er minder volgers zijn die dan ook minder kopen en waardoor mijn omzet drastisch kan verlagen. Ik heb geen inkomen meer, ik kan mijn facturen niet meer betalen en moet mijn huis verkopen (ik dramatiseer uiteraard hé). En erger nog, ik moet opnieuw in loondienst gaan werken! Oh neeeeeeen!

3. Onderhandel met jezelf
Als je tot actie komt, dan beloon ik mezelf nadien.
Bijvoorbeeld: schrijf ik mijn blog vandaag nog, dan werk ik deze avond niet en kijk ik tv met mijn ijsje.

4. Plan de stappen en acties die genomen moeten worden
Maak een eenvoudige planning van wat je eerst moet doen, wat daarna en wat daarna. Maak het eenvoudig en vooral laagdrempelig.

5. Beloon jouw gezette stappen/beloon jouw successen
Plan de belangrijkste stappen en zet daar een beloning tegenover. Heb je alles tot een goed einde gebracht dat krijg je een extra grote beloning.
Bijvoorbeeld: schrijf ik vandaag mijn blog, dan krijg ik mijn tv-avond en mijn ijsje. Mis ik een heel jaar lang geen enkele blog, dan laat ik me een verwennen met een relax weekendje.

6. Creëer een routine
Zorg dat deze handelingen en taken een routine worden. Steeds op dezelfde dag en hetzelfde uur. Zodat dit als natuurlijk wordt ervaren. Bijvoorbeeld: elke vrijdagochtend om 10h00 schrijf ik mijn blog.

Deze eenvoudige tips hielpen mij om meer discipline aan de dag te leggen. Ik hoop dat ze jou ook helpen. Want discipline is één van de sleutels tot succes.
-> Heb jij extra tips? Ik ben benieuwd.

En wil je de andere sleutels tot succes kennen en beheersen? Kom dan naar ons volgende Business Boost Event!

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: 6 tips voor meer zelfdiscipline
6 tips voor meer zelfdiscipline
https://i.ytimg.com/vi/7BZuhpvIcDc/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/7BZuhpvIcDc/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/12/6-tips-voor-meer-zelfdiscipline.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/12/6-tips-voor-meer-zelfdiscipline.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy