$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Deze ochtendroutine doe je beter niet!


Wat doen succesvolle mensen ’s ochtends niet?

6 do’s en don’ts om de dag te starten.




Er zijn zo van die slechte gewoontes die veel mensen hebben.

Welke slechte gewoonte heb jij zoal?

Ik had vroeger een heel slechte ochtendroutine:



Mijn wekker ging af en ik drukte minstens een keer of 5 op de snooze-knop.

Na meermaals min of meer terug ingedommeld te zijn, nam ik mijn smartphone en ging ik kijken of er mails waren binnen gekomen.

Vervolgens, nog steeds in bed liggende, bekeek ik mijn social media kanalen.

Dat alles durfde wel wat tijd in beslag te nemen, zeker als er “werken van thuis uit” op de agenda stond.

Eenmaal ik eindelijk mijn bed uit was, ging ik koffie zetten en kroop ik ongewassen en nog in kamerjas achter mijn PC.

Toen de honger begon te knagen, nam ik een ontbijt (eerder brunch) en toen dat op was, besloot ik dat het tijd was voor de douche .

En na de douche, ging ik eindelijk eens kijken wat er zoal op de agenda stond.

Wat waren de brandjes die ik diende te blussen?



Vandaag zit het er helemaal anders uit.

Omdat ik geleerd heb dat bovenstaande routine helemaal fout is.

Waarom?



1. Snooze

Wanneer je op de snooze button drukt en je jezelf opnieuw in slaap laat vallen, misleid je je lichaam om te denken dat het weer in slaapmodus gaat. Wanneer je alarm weer afgaat, zijn je lichaam en hersenen in de war, wat resulteert in dat mistige gevoel dat slaapinertie wordt genoemd. Slaapinertie kan de hele dag door bij je blijven, waardoor je je de hele dag meer moe voelt.

Oplossing: de wekker gaat en 5 -4 -3 – 2 – 1 en hop dat bed uit.



2. Mails checken
Als jij je dag start met het checken van mails, dan laat je de mensen die jou die mails hebben gestuurd, jouw agenda bepalen. Want zodra jij die mails begint te lezen, zal je vermoedelijk in actie treden en beginnen te antwoorden. Dit betekent dat je niet zelf meer heer en meester bent van jouw dagplanning.

Oplossing: bekijk de mails zeker niet alvorens jij de dagplanning hebt bepaald.



3. Social media checken
Volgens gerenommeerde studies voelen veel mensen (en vooral veel jongeren) zich ongelukkig omdat ze zichzelf vergelijken met anderen. Als ze zien hoe fantastisch anderen het hebben, voelen ze zich minderwaardig en daardoor ongelukkig. En sociale media zijn bij uitstek platformen waar mensen nogal geneigd zijn om hun leven rooskleuriger voor te stellen dan het in werkelijkheid is. Wil jij je dag ongelukkig starten?

Oplossing: beperk social media gebruik en vermijd het ’s ochtends volledig. En als je met social media aan de slag bent, weet dat het niet altijd een correct beeld weer geeft.



4. Koffie als ontbijt
Iedereen weet dat een deftig ontbijt belangrijk is voor jouw energie, voor jouw gewicht, voor jouw gezondheid. En dat betekent dus niet enkel koffie. Ik ben geen voedingsexpert, dus ik laat het aan die mensen over om te bepalen wat een ‘deftig’ ontbijt inhoudt.

Ik ga voor een halve liter lauw water met een halve citroen als ochtenddrankje. Nadien kies ik meestal voor yoghurt met vers fruit en granola. Sommigen beweren dat melkproducten niet goed zijn en granola teveel suikers bevatten. Kan goed zijn. Ik vind het lekker en ik heb minder snel honger nadien, plus ik heb het gevoel meer energie te hebben dan met mijn 3 koffies vroeger.



5. Plan je dag
Je wil niet slaaf worden van andermans agenda. Dus, alvorens je wat ook doet professioneel, is het belangrijk dat je een duidelijk zicht hebt over jouw dagplanning. Je past de Power Action Methode© toe. Dit betekent dat je gaat kijken welke power projecten jouw trimester, maand en week beheersen en welke power actions daarbij horen. Die plan je in. En als je die power actions hebt uitgevoerd (liefst zo snel mogelijk) dan heb je je tenminste niet laten verleiden door enkel druk bezig te zijn met druk bezig te zijn, maar ook doelgericht bezig te zijn. Wat ben je met efficiënt bezig te zijn met dingen en taken die er niet toe doen en die niet tot de gewenste resultaten leiden?...



6. Beweeg
Jezelf van je bed naar jouw bureau slepen, is niet de manier om energiek en gefocust de dag te starten. Beweeg. Ga wandelen (met de honden) zoals ik. Ga lopen. Wees actief. Verbrand wat calorieën en zweet wat. Je zal merken dat dit een positief effect heeft op de rest van jouw dag en op jouw lichaam en geest.





➡️ En nu is het aan jou. Hoe ziet jouw ochtendroutine eruit?

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Deze ochtendroutine doe je beter niet!
Deze ochtendroutine doe je beter niet!
https://i.ytimg.com/vi/0NRWyvi9bxI/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/0NRWyvi9bxI/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/12/deze-ochtendroutine-doe-je-beter-niet.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/12/deze-ochtendroutine-doe-je-beter-niet.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy