$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Hoe bereik je ECHT jouw doelen?



Hoe realiseer je écht jouw doelen?

5 tips om meer momentum te creëren en uitstelgedrag te vermijden.


Heb jij dromen?
Heb jij doelen?
Ik hoop van wel.
Anders kan men zich afvragen of jij wel een goede ondernemer bent :-o

Nu, doelen en dromen zijn mooi.
Maar realiseer je ze ook?
Heb je een plan?
Kom je tot actie?

Ik ontmoet veel ondernemers die er niet in slagen hun doelen tot een goed einde te brengen.
Ik kijk ook in eigen boezem.
Ik veronderstel dat iedereen wel al eens van die projecten is opgestart om ze niet af te werken.
Waar ligt dat aan?

Ik stelde de vraag gisteren aan de groep ondernemers die lid zijn van onze High Performers Club.
Ik hoorde redenen als: gebrek aan competenties, gebrek aan tijd, geen goesting, angst om uit de comfort zone te komen, enz…
Ik zal hier zeker nog blogs over schrijven.

Vandaag wil ik het hebben over MOMENTUM.
Als mensen hun doelen niet bereiken, heeft dat vaak te maken met een gebrek aan momentum.
Ze starten enthousiast, en na een tijdje vallen ze stil.
Herken je dat?
Dit is dus gebrek aan momentum.

Ik vergelijk het met fietsen.
Je kan eigenlijk niet omvallen tijdens het fietsen (tenzij je dronken bent, of ergens tegenop rijdt 😊).
Je hebt de grootste kans om om te vallen met de fiets als je bijna stil staat.
Ooit al eens meegemaakt?

Anyway, met de doelen is dat hetzelfde.
Als je bijna stil valt, ga je ze niet halen.
Is er momentum (blijf je gaan), dan groeit de kans om jouw doelen te halen exponentieel.

Maar hoe behoud je momentum?
Bij deze 5 tips:

1.       Identificeer de ‘waarom’ van elk doel.
Welk project / doel zou je dit kwartaal absoluut willen realiseren? Waarom? Wat is het effect van het realiseren op jou, jouw business, jouw omgeving. In welke mate draagt dit project bij tot het grotere lange termijn doel? Wat als je het niet realiseert? Wat is dan het effect? Schrijf het op. Visualiseer het. Voel het.
Vb. Ik wil een boek schrijven over Personal Branding. Waarom? Omdat dit een perfect middel is om mijn eigen personal brand neer te zetten. Het is een perfecte marketing tool. En dit is weer belangrijk wil ik meer klanten aantrekken en mijn business uitbouwen. En dit op zich is dan weer belangrijk om financiële zekerheid op te bouwen. Voor mezelf, maar ook voor mijn gezin, voor mijn familie, voor de goede doelen die ik wil steunen, etc…

2.       De 90-dagen regel
Stel, je hebt een belangrijk project voor ogen. Eentje dat ettelijke maanden in beslag neemt. Dan is het belangrijk om te gaan kijken wat het resultaat is datje na 90 dagen wil bereiken. Sommige doelen en projecten zijn lange termijn en dat maakt dat je er soms minder vat op hebt of lijkt te hebben. Om dit te vermijden is het interessant om te bedenken wat een tussenresultaat is dat je wil bereiken na 90 dagen. En dan terugwerken. 
Vb. Ik wil dat boek schrijven. Binnen 90 dagen wil ik de research gedaan hebben en de inhoudstabel hebben neergeschreven.

3.       Dagelijkse Block time
Wil je momentum bewaren, dan is het belangrijk om jouw project constant op jouw radar te hebben. We willen het Baader Meinhof fenomeen creëren voor ons project (vb. je denkt erover een witte Audi A3 te kopen en plots zie je overal witte Audi A3’s rondrijden. Je kent dat fenomeen wel). Anyway, om dit te creëren kan je dagelijks in je agenda 30 minuten blokkeren om aan jouw project te werken. Op deze manier creëer je een soort van gewoonte, je bouwt momentum, je creëert je Baader Meinhof fenomeel rond jouw project.

4.       Sociale controle
Je geeft een commitment ivm het realiseren van jouw doel, niet enkel aan jezelf, maar ook aan anderen. Dit zorgt ervoor dat er een soort van sociale controle ontstaat. Bij mij werkt dat nog het best. Wie? Maakt niet uit. Een buddy (mede-ondernemer), je zet het in een Facebook groep en rapporteert elke week, Je zet het op Stickk.com, whatever. Zorg er wel voor dat je regelmatig rapporteert (minstens wekelijks) over jouw vorderingen.

5.       Elimineer de angsten
Één van de belangrijkste reden van uitstelgedrag (gebrek aan momentum) is een diepgewortelde angst - angst voor succes, verandering, falen, spot, het onbekende. Hoe ga je hiermee om? Dit is weer voer voor andere blogs, maar bij deze 1 simpele tip, stel jezelf dagelijks de vraag: "Wat zou ik vandaag doen als ik niet bang was?"

Ik ben benieuwd – heb jij nog extra tips? Deel ze hier.

PS: Wil jij nog meer weten over het stellen en realiseren van doelen, over de technieken en tools om uitstelgedrag te vermijden, over het overwinnen van angsten en frustraties? Dan is het Business Boost Event the place to be! Genoeg gelegenheid ook trouwens om daar jouw buddy te vinden.

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Hoe bereik je ECHT jouw doelen?
Hoe bereik je ECHT jouw doelen?
https://i.ytimg.com/vi/AEb7WWpDf2c/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/AEb7WWpDf2c/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/12/hoe-bereik-je-echt-jouw-doelen.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/12/hoe-bereik-je-echt-jouw-doelen.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy