$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

3 belachelijk misverstanden over het ondernemerschap



3 belachelijk misverstanden over het ondernemerschap

Wat mag je wel en niet doen als zelfstandig ondernemer?


Wanneer ik dit schrijf, heb ik het geweldige vooruitzicht om binnen een tweetal weken op vakantie te vertrekken naar… hoe kan het ook anders…. La douce France (Provence).
Toen ik dit vertelde op een familiefeestje, reageerde één van mijn familieleden met de interessante opmerking: “Ik dacht dat jij ondernemer was. Dan moet je toch niet op vakantie gaan.”
En wat is mijn favoriete repliek?
Wie mij kent, kan dit aanvullen.
Ik antwoordde met: “Is dat zo?”

Ik heb er voorts geen woorden aan vuil gemaakt.
Het heeft geen zin daarover in discussie te gaan.
Wel zin heeft het om hier een blog over te schrijven omdat ik merk dat er nogal wat misverstanden bestaan over het ondernemerschap. En dit is er eentje van.
Ik ben benieuwd of jij er ook wat kan opnoemen.
Ik zet graag de schijnwerpers op drie van deze misverstanden in deze blog.

1.      Ondernemers werken, werken, werken en hebben geen tijd voor verlof.

Het ondernemerschap is inderdaad niet van de poes en als je wil slagen dan dien je duidelijke doelen en plannen te hebben. We hebben heel wat balletjes in de lucht te houden. We hebben veel verantwoordelijkheden. Velen van ons leggen onszelf heel wat druk op. De meesten zijn zo begaan met hun business dat het soms onwezenlijk lijkt eens een dag niet met de business bezig te zijn.
Herkenbaar?
Been there. Seen that. Done that.
Echter, als je geen afstand neemt van je bedrijf, als je niet eens af en toe tijd neemt voor jezelf, je familie en vrienden… hoe efficiënt en effectief ben je dan nog bezig?
Als jij 80 uur per week werkt, hoe creatief en productief denk je dan nog te zijn?
Hoe plezant is het dan nog?
Ik ben ervan overtuigd dat je tijd, weg van je bedrijf, MOET nemen en MOET inplannen. Ja, de dame die altijd zegt #ikmoetjustniks heeft het hier over “moeten”.
Af en toe wat tijd weg van je bedrijf is goed voor je bedrijf.
Zoals ik al zei, het boost jouw productiviteit en creativiteit, naast het feit dat het ook nog eens goed is voor jou als persoon, voor jouw vrienden en familie.
Dus voel je niet schuldig & go for it!

2.      Ondernemers moeten altijd de telefoon opnemen.

NOT! 😊
Ik wil mezelf en jou nog niet vergelijken met Obama of Beyoncé maar denk je nu werkelijk dat die mensen hun telefoon opnemen telkens wanneer die rinkelt?
We denken vaak dat we er 24/7 beschikbaar moeten zijn voor onze (potentiële) klanten.
En zal ik alvast mijn eigen vraag beantwoorden: “Neen, dat is niet zo!”
Geen enkele klant verwacht dat je constant beschikbaar bent en als ze dat wel verwachten, dan is het misschien interessant om jouw klanten eens opnieuw op te voeden.
Ook hier weer, wil je effectief en efficiënt zijn, dan is het belangrijk dat je bewust met je tijd en flexibiliteit omgaat.
Er is niets mis met een voicemail berichtje te hebben waar je vermeldt dat je vb 2x per dag je voicemail checkt en de mensen binnen de 24u terugbelt.
Zo weten jouw (potentiële) klanten waar ze aan toe zijn en kan jij gerichter en meer gefocust werken. Waardoor je meer gedaan krijgt in minder tijd.
Dus weg met dit misverstand.

3.      Ondernemers moeten kosten maken.

Laatst ging ik lunchen met een ex-collega van me. Het was fijn haar terug te zien en we hebben fijne herinneringen opgerakeld over ‘de tijd van toen’.
Aan het einde van de lunch bied ik aan om te betalen.
Ik ben nogal vrijgevig, al zeg ik het zelf. En ik zou het niet fijn vinden mocht men mij beschouwen als een “gierige pin” (zoals ze dat zo mooi kunnen zeggen 😊)
Anyway, de dame in kwestie antwoordt: “Tof! Maar ja, jij moet kosten maken he.”
Euh?!
Ook dit is een misverstand.
Eerlijk gezegd, ben ik niet van plan om zotte kosten te maken.
Ik investeer liever in mijn bedrijf.
Ik denk lange termijn.
Is het leuk om veel belastingen te betalen?
Neen, maar liever dat dan geen belastingen mogen betalen omwille van verlies.
En dat brengt me bij verlies.
Er moet wel geld zijn alvorens je kosten kan maken en inbrengen.
Ik heb de indruk dat dat soms ook vergeten wordt.
Dus wees voorzichtig met die kosten.


Ziezo, dit waren een paar misverstanden die ik graag de wereld uit help.
Hoe zit dat met jou?
Welke misverstanden hoor jij zoal? Vertel!

En wil jij nog meer weten over het ondernemerschap, kom dan zeker naar ons Business Boost Event. Jammer genoeg kost het bijna niets, dus grote kosten ga je hier niet mee kunnen maken 😉 Maar als het een troost kan zijn, we gaan je wel vertellen hoe je beter met je tijd kan omgaan, hoe je je ondernemersmindset kan aanscherpen en veel meer.
Ik zie je daar?  



COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: 3 belachelijk misverstanden over het ondernemerschap
3 belachelijk misverstanden over het ondernemerschap
https://i.ytimg.com/vi/eiLHDJso3NM/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/eiLHDJso3NM/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/01/3-belachelijk-misverstanden-over-het.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/01/3-belachelijk-misverstanden-over-het.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy