$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Storytelling in sales en personal branding


Storytelling in sales en personal branding

Het 3 S model


Iedereen heeft er de laatste jaren de mond van vol: het belang van storytelling.
En zeker in marketing, personal branding & sales is storytelling niet meer weg te denken.
Zoals Seth Godin het mooi verwoordt:
“Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.”

Steve Jobs verwoordde het als volgt:
“The most powerful person in the world is the storyteller. The storyteller sets the vision, values and agenda of an entire generation that is to come.”

En aangezien ik van het nummer 3 houd, geef ik graag nog een derde quote mee van niemand minder dan Gary Vaynerchuk alias Gary Vee:
“Storytelling is by far the most underrated skill in business.”

Amen!

Nu hoor ik je zeggen: “Allemaal mooi en wel. Maar wat vertel je dan? En hoe?”

Naast het cijfer 3 houd ik ook van simpel, dus ga ik jou in deze blog een simpele template meegeven waar je quasi al je stories of verhalen kan aan ophangen: het 3 S-model.
De bedoeling van storytelling is een connectie bouwen met jouw community, lezer, kijker…. En hen boeien.
Wanneer je storytelling is sales en marketing en personal branding inzet, wil je dat de mensen jou en jouw business herkennen en erkennen als een expert in jouw domein zodat je vertrouwen en sympathie opbouwt.
Mensen kopen van mensen die ze kennen (know), sympathiek vinden (like) en vertrouwen (trust).
Dus wil je dat mensen jou, jouw producten en diensten kopen, dan is werken aan het know-like-trust principe primordiaal.
En storytelling is de perfecte tool daarvoor.

Terug naar jouw vraag: “Wat vertel je dan? En hoe?” en ons 3 S-model.

Situation

De eerste S staat voor Situation. Met andere woorden je beschrijft een situatie, een gebeurtenis. En hoe meer je gebruik maakt van de 5 zintuigen en emotie kan oproepen, hoe beter.
Ik zou bijvoorbeeld de situatie kunnen beschrijven waar ik als teenager een gigantische ruzie kreeg met de mensen waar ik het meest van hield: mijn papa en zusje. Lang verhaal kort, ze vertelden me dat ik vaak een “pain in the ass” was, altijd negatief, altijd zuchten, altijd klagen en zagen, ruzie zoeken… gewoon een negatief persoon en no fun to be with.
De schok die toen door me heen ging is onbeschrijfelijk. Ik had er absoluut geen idee van dat ik zo negatief was en de wanhoop die ik voelde toen ik tot het besef kwam dat zelfs die 2 lieve mensen mij eerlijk gezegd geen aangenaam persoon vonden….
Dit moest veranderen.
Ik moest veranderen….
Welke situatie zou jij kunnen beschrijven?

Search

Hierin beschrijf je jouw zoektocht naar een oplossing. Wat deed je om de situatie te veranderen? Je kan ook eventueel het verhaal van iemand anders beschrijven als je zelf geen verhalen hebt. (wat trouwens grote BS is, want iedereen heeft verhalen en ze hoeven écht niet dramatisch of groot te zijn. De kleine verhalen kunnen ook perfect werken.)
In mijn geval ben ik op zoek gegaan naar manieren om mijn mindset te veranderen. Want het was duidelijk dat ik met een heel negatieve mindset zat.
Hoe kon ik die ombuigen naar een positieve mindset? Hoe kon ik alles rooskleuriger gaan zien? Hoe kon ik van mijn tic (zuchten) af geraken? Hoe kon ik ervoor zorgen dat ik ook uiterlijk meer positivisme kon uitstralen?
En wetende dat er geen internet bestond, waar vind je die oplossingen?
Hoe ziet de zoektocht die jij wil beschrijven eruit?

Solution

Hoe kan het ook anders, de ‘held’ vindt op een bepaald moment een oplossing 😊 Wat was die oplossing? En hoe kan die bijdragen tot de boodschap die je wil uitdragen? Hoe kan je die linken aan jouw Personal Brand en/of de producten/diensten die je wil verkopen?
In mijn geval, ben ik vooral bij mezelf gaan kijken hoe ik mijn mindset kon veranderen. Ik zou dat vandaag niet meer doen. Ik zou hulp zoeken bij een coach. Ik zou op het internet surfen. Ik zou boeken en online cursussen kopen. Dit mogelijkheid bestond toen niet voor me, of zo leek het toch.
Het resultaat van mijn innerlijke zoektocht (de oplossing als het ware) was aan de slag te gaan met een aantal principes. Eenvoudige principes.
Ik heb mezelf verplicht een aantal slechte gewoontes af te leren en goede gewoontes aan te leren.
Een paar voorbeeldjes:
·         Bij elke slechte gedachte die bij me op kwam, heb ik die  omgebogen naar een positieve.
·         Als er iets negatiefs me ‘overkwam’, vertelde ik bij mezelf: “alles is relatief, er zijn er die veel erger meegemaakt hebben.”
·         Ademhalingsoefeningen hielpen me van mijn tic (zuchten) af.
·         Ik leerde een lach op mijn gelaat te toveren, zelfs al had ik soms het gevoel dat het huilen me nader stond dan het lachen.
·         Ik ben me anders gaan kleden (geen verhullende kleding die mijn lichaam verstopten. Ik had het waanidee dat ik dik was.)
·         Ik heb mijn houding veranderd, vb een meer zelfzekere stap (zelfs al voelde ik me niet zelfzeker)
Langzaam aan heb ik zo mijn mindset veranderd. Uiteraard is dit nog altijd een work in progress. En toch durf ik te beweren dat ik vandaag over een sterke en positieve mindset beschik.
En als jij het gevoel hebt dat je dit ook wil en nodig hebt, kan ik jou daarbij helpen.
Onze klanten gaan een transformatie door. Met hun business zetten ze mooie resultaten neer. En voor mij, nog belangrijker (don’t shoot me), hun mindset verandert. Ze worden sterker. Ze geloven weer meer in zichzelf.
Wil je dit ook? Kom dan naar ons Business Boost Event of contacteer me (+32 478 39 02 69).

Hoe ziet jouw “solution” eruit?
Vertel!
Vertel ons jouw verhaal.
Ik ben er zeker van dat het een mooi verhaal is.

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Storytelling in sales en personal branding
Storytelling in sales en personal branding
https://i.ytimg.com/vi/_zombXHV2ys/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/_zombXHV2ys/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/01/storytelling-in-sales-en-personal.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/01/storytelling-in-sales-en-personal.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy