$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Hoe kan je beter verkopen dankzij de juiste mindset?


Hoe kan je beter verkopen dankzij de juiste mindset?

3 mindset hacks voor beter en meer verkoop


Verkoop jij graag?
Verkoop je goed?

2 belangrijke vragen waar niet iedereen een “ja” op kan antwoorden, vrees ik.
Ik ook niet, om heel eerlijk te zijn.
Karina is van ons 2 de betere verkoper in veel gevallen.
Ik kan het wel. Ik doe het alleen niet zo graag.
Geef mij maar branding en marketing.
Laat mij maar content en nieuwe programma’s ontwikkelen.
Laat mij maar met de klanten aan de slag gaan (als ze klant geworden zijn 😊)

En toch, toen Karina en ik nog niet samenwerkten, diende ik zelf mijn diensten te verkopen.
Ik ben op zoek gegaan naar manieren om beter leren te verkopen.
Wat ik ontdekt heb, is dat 80% van succesvolle verkoop niet te maken heeft met skills en ervaring (dat zijn de overige 20%) als wel met de mindet.
En dan zitten we in het domein waar ik een kick van krijg.
Ik ben dan ook op zoek gegaan naar de mindset hacks (bij gebrek aan een betere benaming) die van cruciaal belang zijn in de verkoop.

Graag geef ik jou er drie mee.
3 mindset hacks die mij geholpen hebben beter te verkopen.

1.      Je bent er om anderen te helpen

Het moment waarop ik besefte dat ik er was om anderen te helpen en niet dat ik hen iets wilde “aansmeren” was een echt doorbraakmoment.
Ik weet dat ik over kennis en ervaring beschik die toelaten anderen te helpen groeien als persoon, te helpen hun personal brand neer te zetten, te helpen hun mindset versterken, te helpen een betere ondernemer te worden, te helpen bij de groei van hun business….
Ik weet ook dat er ondernemers zijn die die ervaring en kennis zoeken omdat ze niet vast willen blijven zitten.
Het is dan ook een eer om hen te mogen helpen. En willen ze mijn hulp niet, dan is dat ook ok.
Ik weet gewoon dat ik nooit iets “ga aansmeren” dat ze niet nodig hebben, waar ze niet mee geholpen zijn.

2.      Wij zijn partners

Deze hack liet me toe om mezelf op een gelijk niveau te positioneren, en niet als underdog.
Ik voelde me vroeger vaak in de positie van “vragende partij”: ik wilde dat ze iets van mij kochten en dat ik daar geld voor kreeg.
Een betere benadering is het als volgt bekijken: Ik heb iets wat zij willen en zij hebben iets wat ik wil. Dat maakt ons mogelijke partners.
Zij willen groeien als persoon en met hun business en willen daarvoor betalen. Ik wil betaald worden voor de kennis, ervaring en advies die ik deel.
Dat is kijken met de win-win bril. En dat is iets heel anders dan te denken dat ik hen geld ga aftroggelen. Of dat zij heer en meester en machtig zijn. Ik ben even “machtig” aangezien ik hen kan helpen hun businessdromen waar te maken. Toch?

3.      Focus op het gesprek i.p.v. het resultaat

Ik heb al eens een blog geschreven “Stop met resultaatgericht denken” xxxxxxxxxxxxxxxxx
Uiteraard hebben we doelen en willen we verkopen en klanten binnen halen.
Echter, door volledig te focussen op het resultaat dat je wenst, kan dat een nefast effect hebben op het proces (ttz het gesprek). Als je te “eager” bent om de klant binnen te halen, kan het zijn dat je onvoldoende luistert naar de klant en/of de verkeerde oplossing aanbiedt.
“Waar moeten we dan wél op focussen?” hoor ik je al vragen.
Mij hielp, helpt het enorm om te focussen op het gesprek. Mijn verwachting is dat ik een geweldig gesprek heb met de klant, dat ik connecteer met hem en zijn behoeften heel goed capteer. En dat we dan samen kijken welke oplossing de beste is. Ik laat het resultaat los.
Door op die manier in gesprek te gaan, voelde ik me veel minder gestrest. En waren de gesprekken gewoon veel plezanter en interessanter.
Je moet het eens proberen.
Deze techniek pas ik trouwens ook toe op het Business Boost Event. Gedurende de  volledige 2 dagen ben ik gefocust op de deelnemers en hoe ik hen zoveel mogelijk kennis en tips kan geven, hoe ik zoveel mogelijk kan connecteren met hen.
Wat we op het einde van die 2 dagen zullen verkopen, daar ben ik gedurende die 2 dagen niet mee bezig.
Het is echt een verademing om zo te kunnen werken.
En ik heb zo’n vaag vermoeden dat dat het resultaat niet in de weg staat, wel integendeel.

Nu ben ik benieuwd naar jouw feedback.
Heb jij nog extra mindset hacks die je helpen in de verkoop?
Laat het ons weten.

PS: verkoop en mindset zijn 2 belangrijke topics die we behandelen op het Business Boost Event, dus mocht je nog niet ingeschreven zijn en deze topics interesseren jou, dan is snel inschrijven de boodschap. Voor de prijs moet je het alvast niet laten. En wees gerust, we zullen je niets “aansmeren” 😊

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Hoe kan je beter verkopen dankzij de juiste mindset?
Hoe kan je beter verkopen dankzij de juiste mindset?
https://i.ytimg.com/vi/IReOS2AH6PU/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/IReOS2AH6PU/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/02/hoe-kan-je-beter-verkopen-dankzij-de.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/02/hoe-kan-je-beter-verkopen-dankzij-de.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy