Het is belangrijk om bovenaan in Google te staan wanneer iemand een woord intikt dat met jouw business te maken heeft.
Je kan betalen voor SEA (Search Engine Advertising), maar het kan ook gratis.
Via de zoekwoordplanner of keywordplanner van Google onderzoek je:
- welke woorden vaak worden ingetikt als met naar jouw business zoekt
- welke woorden relevant zijn voor jouw business
Voordelen van het gebruik van de juiste woorden in jouw content:
- hogere ranking in Google
- meer zichtbaarheid op internet
- spontaan meer klanten
- betere advertenties
- beter inzicht op het woordgebruik van jouw concurrenten
Wat zijn de vereisten om die zoekwoordplanner te kunnen raadplegen?
- een Google-account
- een Google Adwords acount
Een account bij Google Adwords wordt gebruikt om advertenties te plaatsen. Je hoeft dit niet te doen maar enkel zo geraak je bij de zoekwoordplanner.
Wat doet de zoekwoordplanner?
Deze tool geeft jou inzicht
- hoe vaak woorden worden opgezocht die gerelateerd zijn met jouw business
- welke woorden de concurrentie gebruikt
Als je dan de woorden gebruikt die een hoog zoekwoordpercentage hebben en een laag
concurrentiegebruik, dan scoor je snel veel hoger in Google.
Probeer de zoekwoordplanner eens uit. Het is niet zo moeilijk. Wil je hier echt dieper op ingaan?
Neem dan een bedrijf onder de arm dat gespecialiseerd is in SEA
of
Plaats zelf eens een advertentie. Je krijgt zo snel inzicht in de woorden die werken en de woorden die niet aanslaan in Google.
COMMENTS