$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Voel jij je soms een bedrieger?



Ik moet iets bekennen.
Ik voelde me vroeger vaak een bedrieger.
Een bedrieger?
Ja.

Ik vermoed dat het al begon van bij mijn eerste baan als IT-expert. Ik kreeg deze job ook al wist ik helemaal niets van IT. Echt niets.
En het werd nog erger…
Ik werd naar een groot bedrijf gestuurd waar ze op een jonge IT-expert aan het wachten waren.
Maar ik was geen expert.
Ik voelde me ongemakkelijk, zenuwachtig, dom, geïntimideerd en nog zoveel meer.

En toch heb ik dit overleefd.
Hoe?
Dat vertel ik straks.
Ook bij andere jobs voelde ik me vaak een bedrieger.
Ik werd als consultant naar grote bedrijven gestuurd om reorganisaties te begeleiden, om mensen te trainen die ik nauwelijks kende…
Maar ik was de enige die dit dacht.
De enige manier om hier onderuit te komen, was een eigen bedrijf op te richten.
Maar wie was ik om mezelf dé autoriteit te voelen die ik vertelde te zijn?

Het bedriegersyndroom

Wikipedia zegt: ‘Het imposter syndrome is een psychologisch fenomeen waarbij mensen hun
prestaties niet kunnen internaliseren. Ondanks extern bewijs van hun bekwaamheid blijven diegenen met het syndroom ervan overtuigd dat ze een oplichter zijn en dat ze het niet verdienen succesvol te zijn. Het bewijs van succes wordt afgedaan als geluk, timing of als gevolg van het bedriegen van anderen om hen te laten denken dat we intelligenter en bekwamer zijn dan zij denken dat we zijn.’
Nu weet je wat je het is.

Heb je soms ook het gevoel dat je een ‘bedrieger’ bent?
Maak je dan geen zorgen.
Er wordt gezegd dat ongeveer 70% van de bevolking er op een gegeven moment last van heeft. Ook mensen als Kate Winslet, Meryl Streep, Sheryl Sandberg, Albert Einstein en zoveel anderen hebben zich ooit zo gevoeld.
‘Oef!’ dacht ik toen. Ik ben niet de enige.
Ondertussen heb ik steeds minder last van dat bedriegerssyndroom omdat ik mijn uiterste best gedaan heb om dit te overwinnen.

Hoe vocht ik tegen dit syndroom?

1. Ik accepteerde de angst, dat ongemakkelijke gevoel.
2. Ik heb mezelf overtuigd dat ik een rol heb in mijn succes.
Succes is niet enkel geluk of toeval.
3. Ik stopte met mezelf te vergelijken met anderen.
Er zijn veel mensen in mijn branche die veel succes hebben en ik ben blij voor hen.
Ik zeg nog vaak tegen mezelf: ‘Ik ben anders, ik ben uniek, ik ben mezelf! Er is geen tweede ik.’
4. Ik geloofde dat ik iets waardevols te geven had aan ‘de wereld’ (lees: mijn doelgroep).
5. Ik accepteerde dat er dingen zijn die ik niet weet, dingen die ik nooit zal weten. Maar er zijn zaken waarbij ik kan beslissen ‘hey, dit ga ik leren.’
6. Ik omarmde positieve feedback en probeerde het niet te ontkennen.
7. Ik liet mijn ego niet de spelbreker zijn.
8. Ik liet het perfectionisme los.
Eigenlijk denk ik niet dat ik ooit aan die vreselijke ziekte heb geleden.
Ik pas dit nog steeds toe en voel me er goed bij.
En nummer 9 vind ik nog de belangrijkste.
9. Ik hou van de mensen die er voor me zijn wanneer ik even de neiging voel om me opnieuw in het bedriegersyndroom te wentelen. Ik ben hen hier dankbaar voor.

Hoe ga jij om met het bedriegerssyndroom?
Welke trucjes pas jij toe?
Laat je het weten?

Wil je meer werken aan jouw bedrijf?
Wil je inzichten krijgen hoe jij jouw bedrijf beter kan runnen?
Meer zichtbaarheid kan geven?
Kom dan naar het Business Boost Event.
www.businessboostevent.be
Hier ontmoet je trouwens veel gelijkgestemde ondernemers waarvan je veel kan leren.

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Voel jij je soms een bedrieger?
Voel jij je soms een bedrieger?
https://i.ytimg.com/vi/uMu8C9DztXE/0.jpg
https://i.ytimg.com/vi/uMu8C9DztXE/0.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/03/voel-jij-je-soms-een-bedrieger.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/03/voel-jij-je-soms-een-bedrieger.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy