Hallo!
Karina en ik geven maandelijks een webinar. Da’s een interessante manier om veel potentiële klanten te bereiken met jouw kennis en boodschap. Je kan er meer mensen mee bereiken dan de gewone seminaries, het vergroot jouw online zichtbaarheid.
Niets dan goed nieuws dus.
Zolang Mr Murphy zich niet moeit met de technologie natuurlijk 🙂
Hoe dan ook, hoe zichtbaar ben jij online?
Hoe gaat het met jouw online Personal Brand?
Kan het beter?
Dan geef ik jou graag 4 concrete stappen om jouw online zichtbaarheid op een solide manier te vergroten.
En je vraagt je misschien af “waarom zou ik dat moeten doen?”
Omdat je je beter kan onderscheiden van de concurrentie, omdat je mee klanten aantrekt, omdat je meer inkomen kan genereren….
Need I say more? :-)
De 4 stappen naar een super online Personal Brand:
1. DE LIJST:
We willen de autoriteit in ons domein worden. Dat is waar Personal Branding over gaat. En dat betekent dat mensen jou moeten leren kennen en jou leren vertrouwen.
Dat gaat niet zomaar. Dat neemt tijd. Je dient het gesprek met jouw doelgroep aan te gaan.
En daar gaat de lijst over.
De lijst is een e-mail lijst van mensen die geïnteresseerd zijn in wat je doet, jouw doelgroep, jouw ideale klant, en met wie je een gesprek aangaat (via e-mail) over hun problemen en dromen en jouw oplossingen.
Je zou kunnen denken dat jouw connecties op LinkedIn die lijst is. Echter, wat als de mannen achter LinkedIn plots beslissen er de brui aan te geven en de stekker uit LinkedIn te trekken?
Bovendien mag je niet zomaar jouw connecties op LinkedIn beginnen mailtjes versturen. Mag niet van de GDPR politie.
Dus een eigen officiële lijst aanleggen via een e-mail platform, zoals Mailchimp, is aangewezen.
2. DE ONWEERSTAANBARE FREEBIE:
Je denkt misschien: "Hoe krijg ik deze mensen officieel op mijn lijst?"
Volgens de GDPR politie is het noodzakelijk dat mensen hun akkoord geven om op jouw lijst te komen alvorens je hen regelmatig e-mails mag versturen. Ze noemen dat opt-in.
Echter, waarom zouden mensen daarmee akkoord gaan? Antwoord: als jij ze iets geweldigs geeft in ruil voor hun gegevens. Wij noemen dit de onweerstaanbare freebie.
Voorbeelden:
· Een 'dik' e-boek (geen licht e-boek van 5 pagina's)
· Een videoserie
· Een fysiek boek
· Een staaltje
· Een challenge
· Een webinar
· Een audio seizoen
· Een toolkit
...
En je geeft het dus gratis weg!
3. JOUW ONLINE DISTRIBUTIEKANALEN:
"Ja, allemaal heel leuk, maar hoe zullen mensen mijn opt-in-aanbod zien?"
Goede vraag.
Hier zijn enkele ideeën:
· In de samenvatting van jouw LinkedIn-profiel
· In de banner van jouw Facebook-pagina
· En andere sociale mediakanalen die je gebruikt
· In de handtekening van jouw e-mails
· Op jouw website, évidemment!
· Voeg het toe aan jouw offertes
· En facturen
· Wat dacht je van je visitekaartje (dat is niet online, ik weet het) ...
4. JOUW SUPER-DUPER CONTENT:
"OK, ik begin mensen naar mijn lijst te trekken, wat is de volgende stap?"
Zoals ik al zei, is het belangrijk dat je een gesprek start via e-mail.
"Gesprek? Waarover?"
Over problemen en dromen van de doelgroep en jouw "oplossing".
Op een manier die niet salezy is en ook niet opschepperig.
Maak het menselijk, authentiek, persoonlijk en uiterst waardevol voor jouwdoelgroep.
"Hoe?"
Hier zijn enkele ideeën:
· blog
· Videoblog
· podcast
· Webinars
Je vraagt jezelf waarschijnlijk dingen als:
1. DE LIJST:
We willen de autoriteit in ons domein worden. Dat is waar Personal Branding over gaat. En dat betekent dat mensen jou moeten leren kennen en jou leren vertrouwen.
Dat gaat niet zomaar. Dat neemt tijd. Je dient het gesprek met jouw doelgroep aan te gaan.
En daar gaat de lijst over.
De lijst is een e-mail lijst van mensen die geïnteresseerd zijn in wat je doet, jouw doelgroep, jouw ideale klant, en met wie je een gesprek aangaat (via e-mail) over hun problemen en dromen en jouw oplossingen.
Je zou kunnen denken dat jouw connecties op LinkedIn die lijst is. Echter, wat als de mannen achter LinkedIn plots beslissen er de brui aan te geven en de stekker uit LinkedIn te trekken?
Bovendien mag je niet zomaar jouw connecties op LinkedIn beginnen mailtjes versturen. Mag niet van de GDPR politie.
Dus een eigen officiële lijst aanleggen via een e-mail platform, zoals Mailchimp, is aangewezen.
2. DE ONWEERSTAANBARE FREEBIE:
Je denkt misschien: "Hoe krijg ik deze mensen officieel op mijn lijst?"
Volgens de GDPR politie is het noodzakelijk dat mensen hun akkoord geven om op jouw lijst te komen alvorens je hen regelmatig e-mails mag versturen. Ze noemen dat opt-in.
Echter, waarom zouden mensen daarmee akkoord gaan? Antwoord: als jij ze iets geweldigs geeft in ruil voor hun gegevens. Wij noemen dit de onweerstaanbare freebie.
Voorbeelden:
· Een 'dik' e-boek (geen licht e-boek van 5 pagina's)
· Een videoserie
· Een fysiek boek
· Een staaltje
· Een challenge
· Een webinar
· Een audio seizoen
· Een toolkit
...
En je geeft het dus gratis weg!
3. JOUW ONLINE DISTRIBUTIEKANALEN:
"Ja, allemaal heel leuk, maar hoe zullen mensen mijn opt-in-aanbod zien?"
Goede vraag.
Hier zijn enkele ideeën:
· In de samenvatting van jouw LinkedIn-profiel
· In de banner van jouw Facebook-pagina
· En andere sociale mediakanalen die je gebruikt
· In de handtekening van jouw e-mails
· Op jouw website, évidemment!
· Voeg het toe aan jouw offertes
· En facturen
· Wat dacht je van je visitekaartje (dat is niet online, ik weet het) ...
4. JOUW SUPER-DUPER CONTENT:
"OK, ik begin mensen naar mijn lijst te trekken, wat is de volgende stap?"
Zoals ik al zei, is het belangrijk dat je een gesprek start via e-mail.
"Gesprek? Waarover?"
Over problemen en dromen van de doelgroep en jouw "oplossing".
Op een manier die niet salezy is en ook niet opschepperig.
Maak het menselijk, authentiek, persoonlijk en uiterst waardevol voor jouwdoelgroep.
"Hoe?"
Hier zijn enkele ideeën:
· blog
· Videoblog
· podcast
· Webinars
Je vraagt jezelf waarschijnlijk dingen als:
· “Moet ik elke week bloggen?" Nee, dat moet je niet – niks moet.
· "Moet het altijd mijn content zijn?" Nee, dat moet ook niet, het kan iemand anders’ content zijn.
· "Kost het tijd en moeite?" Mja. Rome werd niet in een dag gebouwd, en jouw Personal Brand ook niet. Gelukkig is er een efficiënte manier om dit allemaal te doen.
· "Is het het waard?" Ja absoluut. Tenminste, als je jezelf wil onderscheiden van de concurrentie, wil (h)erkend worden door jouw potentiële klanten en wil genieten van (financiële) vrijheid.
En wij kunnen daarbij helpen.
Hoe? Kom alvast naar het Business Boost Event!
Plaatsen zijn beperkt, dus wees er snel bij!
COMMENTS