$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Wanneer zeg je neen tegen de klant



Laatst werd ik gecontacteerd om een training over Personal Branding te geven. Dat is helemaal mijn dada. En toch heb ik het niet gedaan. En wel om 3 redenen. 3 redenen die jij ook in aanmerking dient te nemen alvorens je ‘ja’ zegt tegen een klant.


Concreet, een vriend van me vroeg of ik een training over Personal Branding kon geven.

Ik ben al jaren gepassioneerd door alles wat te maken heeft met Personal Branding.

En ik heb massa’s workshops en trainingen op het gebied van Personal Branding gegeven.

In verschillende settings.


Dus mijn antwoord was: "Ja, dat zou kunnen".

Maar ik geef toe, ik aarzelde een beetje.

Waarom?


Omdat de omstandigheden niet optimaal waren.

Laat het me uitleggen.


Reden # 1:
De vriend, die ik erg waardeer (dus dank je Pierre), is niet de klant.

Hij doet gewoon iemand anders een plezier.

En die laatste persoon heeft een trainingsbedrijf met doelgroep multinationals.

Dus ik zou een onderaannemer zijn.

Ik werk niet graag als onderaannemer.

Er is niets mis met mensen die dat wel doen.

Maar voor mij: been there, seen that, done that.


Ik ben van dat bedrijfsmodel afgestapt.

Naar mijn mening is het niet het beste bedrijfsmodel voor ondernemers.

Maar dat is een ander onderwerp. Wil je daar meer over weten, kom dan naar ons Business Boost Event. Daar leren we jou welke business modellen wél rendabel zijn.



Reden # 2:
Het is niet mijn core business.

Het is mijn missie om ondernemers te begeleiden in hun groei als persoon en met hun business

Ik hou echt van werken met ondernemers, 1 op 1 en in groepsverband.

En ik heb een volgeboekte agenda.

Dus als ik de keuze heb, werk ik het liefst met die groep mensen en niet de multinationals.

Dat wordt FOCUS genoemd.

En jij zou ook moeten focussen.



Reden # 3:
Het tarief. Yes, het tarief.

Laten we het hebben over prijzen.

In-company training geven is een “commodity” geworden.

Er zijn veel trainers.

Veel van hen hebben het moeilijk om rond te komen.

Veel van hen hebben moeite zich van de concurrentie te onderscheiden.

Veel van hen leveren ongeveer dezelfde training op min of meer dezelfde manier.

Training is dus een “commodity” geworden.


Resultaat: veel trainers hebben de neiging om hun tarieven / prijzen te verlagen.


Dus tenzij je een sterke Personal Brand hebt als trainer en / of een uitzonderlijk product / dienst levert, heb je het waarschijnlijk moeilijk.


Nu heb ik geen zin om een “commodity” te zijn.

En ik heb zeker geen zin om mijn prijzen te verlagen, omdat andere trainers dat wel doen.

Ik weet dat ik van grote waarde kan zijn (sorry als ik als een opschepper overkom, geenszins mijn bedoeling).

En mijn tarieven zijn niet de laagste in de markt. En zullen dat nooit zijn.

Hoe zit het met jou? Word jij betaald voor de waarde die je levert?

Of bent je een commodity?


De reactie van mijn vriend toen hij hoorde van mijn tariefstructuur was:

"Ik respecteer je tarief. Een training over Personal Branding is echter gemakkelijk voor jou, dat is wat je je hele leven hebt gedaan ... "


Wat hij bedoelde was: "het is gemakkelijk, kost je niet veel tijd om je voor te bereiden, dus verlaag je tarief ..."


En dat deed me denken aan het volgende verhaal over Picasso “It took me my whole life”:


Picasso is aan het werk in een park. Een vrouw loopt voorbij, herkent hem en smeekt om haar portret. Hij gaat ermee akkoord. Een paar minuten later geeft hij haar de schets. Ze is opgetogen, enthousiast over hoe wonderbaarlijk het de essentie van haar karakter weergeeft, wat een prachtig werk het is, en vraagt hoeveel ze hem verschuldigd is. "5000 frank, mevrouw", zegt Picasso. De vrouw is verbaasd, verontwaardigd en vraagt “hoe dat kan, aangezien het jou maar 5 minuten kostte?” Picasso kijkt op en zegt zonder aarzelen: "Nee mevrouw, het heeft me mijn hele leven gekost."



I rest my case.

En ik heb het voorstel vriendelijk afgeslagen. :-)



JOUW BEURT:

Heeft jij ervaring met mensen die jouw prijs in vraag stellen? Hoe heb je dat aangepakt?

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,5,mis dit niet,132,nieuwsbrief,47,video,113,
ltr
item
Business Boost Gazet: Wanneer zeg je neen tegen de klant
Wanneer zeg je neen tegen de klant
https://i.ytimg.com/vi/LcO_B0aoRvE/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/LcO_B0aoRvE/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/06/wanneer-zeg-je-neen-tegen-de-klant.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/06/wanneer-zeg-je-neen-tegen-de-klant.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy