$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Klant is koning: het belang van aandacht geven aan de klant


Klant is koning.

Het belang van aandacht voor de klant

Onlangs was ik (Karina Urbina) op een netwerkavond en ik ontmoet een leverancier waarmee we regelmatig samenwerken.

Ik durf te beweren dat onze ‘relatie’ ‘anders’ is dan bij een wildvreemde. Er is al een vertrouwen en uiteraard ook een wederzijdse sympathie.

Normaal lijkt me.



Dus ik ontmoet onze leverancier tijdens een netwerkavond. Ik zat aan een tafel, samen met andere ondernemers. Hij begroet iedereen en geeft een hand. Hij gaat het rijtje af en komt bij mij. En geeft mij ook een hand.

Ik ben verbaasd, want meestal geeft hij mij een kus en aangezien hij mij zijn hand uitreikt, geef ik hem ook de mijne.

Bon, ik zou ik niet zijn als ik hem niet onmiddellijk zou gezegd hebben: “Helaba, krijg ik geen kus?”

Hij schrikt en geeft me dan een kus en gaat verder.



Het vreemde was dat ik toch wel geschrokken was dat hij zo koel en formeel tegen mij deed, terwijl, in mijn perceptie wij elkaar al redelijk goed kenden. Ok weliswaar als klant en leverancier, maar toch…

En ja, ik was wat op mijn tenen getrapt. En onmiddellijk kwam de gedacht bij mij op: “Als dat zo is, dan moet ik misschien de volgende keer eens een andere leverancier aanspreken voor die welbepaalde diensten.”



Concreet:

Wat is er hier nu gebeurd?
Waarom reageerde ik zo hevig?

Waarom was ik kwaad en zo gekwetst?

Wel, heel eenvoudig: ik was eigenlijk in mijn ego gekrenkt.

Ik had niet de aandacht gekregen die ik verwachtte.

Klinkt eigenlijk stom als ik dit nu zo hoor, maar als ik eerlijk ben, dan gaat het wel daarover.



Wat leren we hier nu uit?
Dat een klant aandacht nodig heeft.

Dat een klant zich graag speciaal en uniek voelt.

Dat een klant deze aandacht verwacht van een leverancier waar hij al verschillende keren bij heeft gekocht.



Klinkt dit logisch? Absoluut!

Geeft iedereen de klant de nodige aandacht? Neen!



Moraal van het verhaal:
Of je nu in de prospectiefase zit, en je hebt nooit eerder met deze klant gewerkt of je zit in het verkoopgesprek en hebt reeds met deze klant gewerkt of gewoon een informeel gesprek met een potentiële klant.

De klant moet zich als een koning voelen!

Is hij daarvoor de koning?

Neen, maar hij moet zich wel zo voelen.



Jij moet hem laten voelen dat hij belangrijk is. Dat jij hem duidelijk hebt opgemerkt. Dat je geïnteresseerd en oprecht gefocust bent op hem/haar. En dat je het aangenaam vindt om in zijn gezelschap te zijn. Geef hem jouw aandacht!



Lijkt misschien melig, lijkt misschien dom, en toch kan dit het verschil maken. Dit zorgt ervoor dat je gaat verkopen met diepgaande connectie met de klant.

Mensen kopen niet enkel het product of de dienst. Mensen kopen ook voor en door mensen. Jij kan als persoon het verschil maken. Mensen gunnen het jou of niet.

Diepgaande connectie creëren is een vaardigheid dat je moet aanleren en vooral moet leren aanvoelen!


En jij?Ga eens na hoe jij omgaat met jouw bestaande klanten en jouw prospecten. Is dit eerder formeel of informeel? En indien de omgang formeel is, misschien vraagt de context dit… ga toch eens na hoe je de sfeer wat losser kan maken, persoonlijker, minder stijf. Zelfs de meest ‘stijve’ situaties zijn aangenamer met een “personal touch”.

Ben jij op zoek naar het tofste netwerkevent? Wil je leren hoe je beter kan verkopen? Wil je ontdekken hoe wij omgaan met onze (potentiële) klanten? Kom dan naar het Business Boost Event!!

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,50,events,20,faq,3,gratis,8,klanten,6,mis dit niet,119,nieuwsbrief,42,video,98,
ltr
item
Business Boost Gazet: Klant is koning: het belang van aandacht geven aan de klant
Klant is koning: het belang van aandacht geven aan de klant
https://i.ytimg.com/vi/TpMXFchDJew/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/TpMXFchDJew/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/10/klant-is-koning-het-belang-van-aandacht.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2019/10/klant-is-koning-het-belang-van-aandacht.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy