$type=grid$sn=0$l=0$m=0$c=1$show=home

[BLOG]_$type=three$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=3$show=home

Magische formule voor een goede sales pitch


Hoe trigger je je gesprekspartner op korte en krachtige wijze?


Je kent het vast...
Netwerkmomenten, seminaries, workshops, sales situaties waar ze je dé cruciale vraag stellen: En, wat doe jij?
Lijkt een eenvoudige vraag, simpel en helder.
Maar vaak is het antwoord niet zo eenvoudig, noch simpel, noch helder.
De gepassioneerde ondernemer, zoals ik, Karina Urbina, zou vroeger dan super enthousiast beginnen vertellen wat hij of zij doet en voor wie. En daar bovenop voorbeelden geven, contexten schetsen enzovoort. De passie zou ervan af druipen en je zit dan te vertellen en te vertellen vol overgave en vol liefde. Maar snel haakt de tegenpartij, jouw gesprekspartner, af door een piepend geluid dat overeenstemt het een overlijden.
Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepppppppppppppppp! En niets meer! Geen geluid, geen gepink, geen emotie! Niets!
En jij blijft maar vertellen en vertellen en vertellen.

Terwijl ik dit vertel, schaam ik me nog steeds over hoe ik dit jaren gedaan heb.
En erger nog! Ik had het niet door!
Eén ding was zéker (om het toch positief te bekijken): ik was gepassioneerd!
Maar een ander ding was nog zekerder: de tegenpartij had totaal niet begrepen wat ik deed, was niet in staat om kort en krachtig te reproduceren wat ik had verteld en was daarbij nog klinisch dood verklaard.
Vervelend! Héél vervelend!

Want wat willen we als ondernemer?
Wij willen dat de tegenpartij, jouw gesprekspartner, duidelijk begrepen heeft wat jij doet en daardoor getriggerd wordt om bijkomende informatie te vragen én idealer, vroeg of laat klant wordt! Zou dit nu niet fantastisch zijn?!
Absoluut!
En hoe vaker je naar netwerk evenementen, seminaries, workshops gaat of in concrete verkoopsituaties terecht komt, merk je dat er uiteindelijk méér mensen zijn die niet in staat zijn om kort en krachtig te omschrijven wie ze zijn en wat ze doen.
Spijtig inderdaad! Spijtig omdat je maar een paar seconden hebt om een eerste indruk na te laten en als deze al van het begin mislukt, dan ziet het er niet onmiddellijk uit dat die persoon vroeg of laat bij jou gaat kopen.
Goed, genoeg in de wonde geploeterd!
Waar gaat het nu over? En hoe kunnen we het dan wél goed doen?
Het gaat hier overduidelijk over Hoe je kort en krachtig jouw sales pitch of elevator pitch kan neerzetten?

Wat is een sales pitch of elevator pitch?
Een sales pitch is een korte, en zéér krachtige omschrijving van hetgeen jij doet.
Dus wat jij verkoopt: producten of diensten.
Doelstelling hierbij is dat jouw gesprekspartner duidelijk begrijpt wat jouw business is en daarenboven in staat is om jouw boodschap te reproduceren.
En belangrijk hierbij is ook dat hij zo getriggerd is over hetgeen jij vertelt dat hij naar meer info vraagt, zoals: aha, en hoe doe je dit?
Maar dit is toch wat iedereen toch probeert te doen?
Ja, maar dan doet de ene dit wat beter dan de andere.

En is er überhaupt een magische formule om dit correct te doen?
Ja!
Ik gebruik een eenvoudige formule die mij helpt, maar ook onze klanten, om kort en krachtig weer te geven wat je doet.
Is dit de enige formule? Uiteraard niet. Maar ik vind het wel een goede formule!
Zie hier de magische formule:

WIE + WAT + RESULTAAT

Voor wie :
ð  wie is jouw doelgroep?
ð  Belangrijk dat deze duidelijk is zodat mensen zich daarin herkennen
Wat :
ð  Wat doe je concreet? Wat verkoop je?
Resultaat :
ð  Met welk resultaat?
ð  Wat zijn de voordelen om met jou te werken, van jou te kopen?
ð  Wat bereik je met jouw klanten?

Ziehier mijn concreet voorbeeld:
Ik help ondernemers om hun business te boosten en hun omzet te verhogen.
Voor wie + wat + met welk resultaat.
Dit zet geïnteresseerden aan om door te vragen. Ze willen meer weten.
De basis voor de sales!

Gebruik deze magische formule en ervaar het positief effect op anderen. Geen klinisch doden meer op jouw geweten!
Kort, krachtig en vooral duidelijk!
Meer hebben we niet nodig!

Wil jij oefenen op jouw sales of elevator pitch? Kom dan naar het Business Boost Event.
En intussen, geef ons jouw pitch alvast mee in het commentaarveld.

COMMENTS

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$m=0$h=317$m=0$c=4$l=1$icon=1$show=post

$type=two$l=0$m=0$au=0$cm=0$c=10$show=/p/online.html

$type=one$m=0$l=1$c=5$p=1$show=/p/programmas.html

$type=three$m=0$l=0$c=6$p=1$show=/p/events.html

$type=two$sn=0$h=174$rm=0$l=0$m=0$c=16$p=1$show=/p/happy-klanten.html

$type=three$m=0$l=1$c=9$p=1$show=/p/gratis.html

$type=list$m=0$c=20$p=1$show=/p/faq.html

[MIS DIT NIET]_$type=sticky$h=317$m=0$c=4$m=0$l=1$icon=1$show=/p/faq.html

$type=three$h=176$m=0$sn=0$l=0$rm=0$c=12$p=1$show=/p/video.html

$type=three$h=176$m=0$l=0$c=9$p=1$show=/p/nieuws.html

$type=blogging$m=0$l=0$m=0$c=10$p=1$show=/p/agenda.html

$type=blogging$m=0$c=10$l=0$p=1$show=/p/in-de-kijker.html

[FAQ]_$type=list$m=0$c=7$show=home

$show=/p/gratis.html

Door onze freebies te downloaden geef je ons uitdrukkelijk de toestemming om opgenomen te worden in onze database. In ruil word je op de hoogte gehouden van de nieuwste trends op vlak van business, marketing, sales, personal branding etc...

No worries, we zullen je niet spammen en je kan ten allen tijde uitschrijven.
Naam

blog,63,events,20,faq,3,gratis,12,klanten,6,mis dit niet,130,nieuwsbrief,46,video,111,
ltr
item
Business Boost Gazet: Magische formule voor een goede sales pitch
Magische formule voor een goede sales pitch
https://i.ytimg.com/vi/O5XoDPqbwmg/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/O5XoDPqbwmg/default.jpg
Business Boost Gazet
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/02/magische-formule-voor-een-goede-sales.html
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/
https://businessboostevent.blogspot.com/2020/02/magische-formule-voor-een-goede-sales.html
true
4614947145367160922
UTF-8
Alle updates Geen zoekresultaten TOON ALLE Ontdek meer Beantwoorden Cancel atwoord Delete door Home PAGINA'S UPDATES Bekijk alles VOOR U AANBEVOLEN Rubriek Archief ZOEKEN ALLE UPDATES Geen zoekresultaten Terug Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Maa Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zojuist 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy